2019/05/01

KIERUNKI 'ZAPCHAJ DZIURĘ' SŁYSZELIŚCIE O NICH?

Dzisiejszy post jest skierowany głównie do maturzystów i osób wybierających się na studia
 w październiku. Sama jestem maturzystką i w te ostatnie dni poświęcam głównie powtarzając materiał z ostatnich lat, zostało dokładnie 5 DNI !!!! więc musimy je jeszcze wykorzystać.
Oprócz Majówkowego grillowania i zabawy naprawdę warto chociaż sobie odświeżyć niektóre informacje.
 Idąc do liceum cały czas w mojej głowie była wielka kariera artystki, którą przecież jeszcze mam szansę zostać :) Później był plan na dziennikarstwo, no i SGH. A w tym momencie twierdzę, że będę aplikować na Zarządzanie Projektami Społecznymi lub studia ekonomiczno- menadżerskie.
I przyznam sama, że moja ciągła zmiana zdania mnie śmieszy , ale też spędza mi sen z powiek.
Niby mam pasje, umiejętności , zainteresowania, a w szkole też się uczyłam nie najgorzej.
ALE CO TU STUDIOWAĆ ?
Zdania są podzielone, jedni uważają , że większość kierunków to tzw. zapchaj dziura, czyli w sumie nie potrzebne, idziesz na studia w myśl hasła: sztuka dla sztuki i tyle , a pracy i tak nie znajdziesz,
bo liczy się prawo, medycyna, rachunkowość, czy informatyka.
Drudzy natomiast powiedzą: zobacz ile będziesz zarabiać i wybierz
A jeszcze kolejni, bardzo mała grupa: posłuchaj głosu serca , rób to co kochasz.

 I jak tu wybrać , pewnie nie raz usłyszeliście opinie na temat waszej przyszłości od rodziców, babć czy znajomych. Mimo, że jeszcze nie poszłam na studia , ani nie zdałam matury mam dla was kilka rad:

1. IDZIESZ NA STUDIA DLA SIEBIE, SWOJEJ WIEDZY 
                               I PRZYSZŁOŚCI, 
           A NIE DLA LANSU CZY PRESTIŻU !

2. NIE SZUKAJ KIERUNKÓW, KTÓRE W OGÓLE CIEBIE                                                                               NIE INTERESUJĄ, 
   CO Z TEGO, ŻE  BĘDZIESZ ZARABIAĆ DUŻE PIENIĄDZE ,
       JAK CAŁE ŻYCIE BĘDZIESZ NIESZCZĘŚLIWY

3. KIERUNEK 'ZAPCHAJ DZIURĘ' NIE ISTNIEJE, WSZYSTKO ZALEŻY OD CIEBIE I TWOJEJ DETERMINACJI

4. PAMIĘTAJ, ŻE STUDIA TO TEŻ MOŻLIWOŚĆ BRANIA UDZIAŁU W RÓŻNEGO RODZAJU KURSACH I SZKOLENIACH, WIĘC NIE ROZPACZAJ ZBYTNIO JAK NIE DOSTANIESZ SIĘ NA WYMARZONY KIERUNEK, JESZCZE ZREALIZUJESZ MARZENIA

5. RÓB TO CO KOCHASZ,  WAŻNE JEST CZYM SIĘ WYRÓŻNIASZ NA TLE INNYCH


Jednakże, jeśli koniecznie chcecie mieć jakąś alternatywę do zarabiania wielkich pieniędzy to
polecam wam przeczytać następujące artykuły:

NAJBARDZIEJ DOCHODOWE ZAWODY- PORADNIK PRACOWNIKA

10 NAJBARDZIEJ POSZUKIWANYCH ZAWODÓW 2019

15 NAJLEPIEJ PŁATNYCH ZAWODÓW W POLSCE




Dajcie mi znać, gdzie się wybieracie na studia? I jak zareagowali na tę wiadomość wasi bliscy :)
 Trzymajcie się cieplutko → Trzymam kciuki na maturze :)



♛♛♛Zapraszam:


  Instagram:@cysia.mz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz. :)